komeh-wood
چوب

حقایق مهم در مورد محصولات چوبی طبیعی

  • کومه وود
  • 09 آبان 1402
  • 271 مشاهده

با توجه به ماهیت خام و تغییر نیافته چوب طبیعی، به وضوح دانه بندی (نقش چوب)، گره‎ها و چکینگ آن را خواهید دید. تمامی موارد فوق به نوعی زیبایی چوب را می رسانند. گره ها زمانی ایجاد می شوند که شاخه درخت شکسته یا بریده می شود. وجود گره ها در محصولات چوبی تاثیر بر کیفیت آن ها ندارد و تنها ظاهر چوب را تغییر می دهد. اگر از گره های موجود در چوب در جای مناسب استفاده شود زیبایی خاصی به محصولات چوبی می دهد. در محصولات کومه با ذوق و خلاقیت استادان مجموعه از گره های موجود به منظور زیبابخشیدن به محصولات استفاده شده است.البته ذکر این نکته ضروری است که از الواری که گره دارد نمی توان در تمامی محصولات و در تمامی قسمت ها استفاده نمود. زیرا در قسمت هایی که وزن بیشتری را تحمل می کند باید از الوار بدون گره استفاده نمود. این موضوع کاملا در محصولات کومه رعایت شده و شما با خیال راحت می توانید محصولات کومه را برای طبیعی کردن منزل تان حتی در کنار سایر اجناس مدرن و سنتی خود قرار دهید و لذت ببرید.

مورد دیگری که در چوب طبیعی و تغییر نیافته به وفور دیده می شوند بحث چکینگ است. چکینگ یا ترک خوردگی طبیعی به فرآیندی گفته می شود که در آن چوب رطوب خود را در حلقه های رشد سالانه آزاد می کند. زمانی که از چوب کاملا خشک در تولید محصولات چوبی استفاده شود دیگر این فرآیند رخ نخواهد داد. بنابراین وجود ریز ترک ها در چوب طبیعی و تغییر نیافته کاملا طبیعی است. در برخی موارد با رنگ و بتونه این ریز ترک ها پنهان می شود که متاسفانه دو عیب بزرگ دارد: 1- مهم ترین عیب آن از بین رفتن حالت طبیعی چوب است که به هیچ عنوان انرژی اولیه ای که عنصر چوب می تواند از خود به محیط اطراف منتقل کند را از دست می دهد. 2- در برخی موارد ترک های بزرگتر و غیر طبیعی (خارج از فرآیند طبیعی رشد چوب) نیز با بتونه پر شده و رنگ می شوند. در این مورد بعد از مدتی این شکاف ها نمایان خواهد شد و کیفیت کار را پایین می آورد. ما در محصولات کومه به چوب احترام می گذاریم و به فرآیند طبیعی ای که چوب در رشدش طی کرده به عنوان زیبایی طبیعت نگاه می کنیم. البته که چوب مورد استفاده در محصولاتمان به هیچ عنوان رطوبت ندارد و کاملا خشک است. خشک شدن چوب نیز باید فرآیند خاص خود را طی کند. اگر چوب سریع خشک شود هنگام آزادسازی رطوبت شکاف های بزرگی در چوب ایجاد می شود که دیگر قابل استفاده نیستند. در کارخانه کومه، با دپو چوب، این فرآیند خشک شدن به آرامی و در طول زمان رخ می دهد.

وجود دانه بندی، گره ها و فرآیند چکینگ، مزیت دیگری برای محصولات چوبی نسبت به سایر محصولات به همراه دارد. محصولات چوبی با وجود این موارد از محصولی به محصولی دیگر متفاوت و خاص هستند. بنابراین شما هر محصولی را که از گالری کومه چوب خریداری می کنید درواقع تنها و تنها شما صاحب آن نقش و نگارهای طبیعی هستید و لاغیر. البته این موضوع به این معنی نیست که نمی توان محصولات مشابه تولید کرد بلکه باید دقت داشت که نقش، گره ها و ریزترک ها در هر چوب متفاوت است.

تمامی محصولات گالری کومه چوب قابل سفارشی سازی است و کافی با ما در ارتباط باشید.


وب ‌اپلیکیشن چوب کومه را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن چوب کومه را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.